Frukostklubben 13 februari: Kommunikation för börsnoterade bolag

Svårt att få investerare att få upp ögonen för ditt bolag?
Kom och lyssna på hur vi kan paketera och kommunicera er forskning!

Många mindre börsnoterade forskningsbolag har svårt att hinna med mer än den regelstyrda informationsgivningen till marknaden. Sällan finns någon intern resurs med ett övergripande kommunikationsansvar. Det gör det svårt att vara långsiktig och uthållig. Resultatet blir brist på uppmärksamhet, att målgrupperna inte begriper vad ni vill förmedla och att marknaden saknar tillit till er.

Därför har vi utvecklat en metod som riktar sig mot alla bolag, oavsett ägarform, som har svårt att lyfta blicken från molekylerna och dagskursen. Ett ”kommunikationspaket” med ett antal övningar som gör det tydligare för bolagsledning och styrelse hur, var och varför man ska kommunicera kring bolaget.

Vi hjälper er att säkerställa att bolaget har en solid kommunikativ plattform att stå på, oavsett förändringar i ägarbild eller projektportfölj. Utifrån ett innehåll som är begripligt i ett större sammanhang och som skapar engagemang.

Carolin Wiken, partner på Paues Åberg, och Jonas Rodny, senior rådgivare inom finansiell kommunikation, berättar om metoden som skapar en begriplig story ökar chanserna till framgång på aktiemarknaden.

Frukostklubben äger rum hos oss på Karlavägen 58, 2 tr, 13 februari kl. 8.30-9.30. Frukost serveras från kl. 8.00.