Så fångar du investerarnas intresse

Att fånga sin publik under en investerarpresentation är en stor utmaning. Få har nog haft känslan av att de kunnat suga in åhörarna i presentationen så att publiken glömmer både tid och rum. Snarare får bolagets företrädare kämpa för att inte tappa publikens uppmärksamhet.

En ny undersökning som Paues Åberg Communications genomfört bland investerare pekar på att investerarpresentationer är en mycket viktig del i deras beslut att investera i ett bolag. Ändå genomförs de på rutin, ofta utan någon djupare tanke kring budskap, innehåll, målsättning, format eller inriktning.

Torsdagen den 23 november bjuder vi in till ett frukostseminarium där vi presenterar slutsatserna från undersökningen. Henrik von Sydow, omvärldsstrateg på Carnegie Private Banking ger sin syn på vad som lockar en investerare. Thule Groups topprankade IR-chef, Fredrik Erlandsson, bidrar med sina erfarenheter kring hur man på bästa sätt förberedelser investerarpresentationen. Under seminariet deltar även Malin Johansson och Rasmus Karlgren från Paues Åberg som kommer att resonera kring de viktigaste utmaningarna för att lyckas med att väcka publiken intresse.

Varmt välkommen till seminariet som bjuder på tips och idéer om hur du kan lägga upp din bolagspresentation så att den ger verklig effekt!

Tid: 8:30 – 9:30
Datum: torsdag 23 november
Plats: Karlavägen 58, 2tr

Seminariet kommer att finnas tillgängligt digitalt i efterhand.

Håll dig uppdaterad!

Skriv upp dig för att få vårt nyhetsbrev. Då får du också vårt kalendarium Politiska Dagar, med de viktigaste omvärldshändelserna.

facebook-paues-aberg
linkedin-icon-paues-aberg